قوانین و مقررات فروش در سایت یونیکپت

فروشندگان لوازم حیوانات خانگی و زینتی میبایست قوانین و مقررات فروش در سایت یونیک پت را با دقت خوانده و در مدت همکاری با سایت، تمام موارد زیر را مدنظر قرار دهند…
1 . درج قیمت محصول توسط فروشندگان
از قرار دادن “قیمتهای غیر واقعی و فروش با قیمت اصلی تحت عنوان تخفیف” که به نوعی “فریب خریدار” محسوب میشود، خودداری کنید.
جریمه: در صورت مشاهده و احراز تخلف، به میزان دو برابر مجموع اختلاف قیمت کالای فروش رفته از قیمت واقعی و تعداد کل فروخته شده از آن کالا جریمه تعلق خواهد گرفت، کالا غیرفعال شده و در صورت تکرار منجر به بسته شدن پنل فروشنده و قطع همکاری خواهد شد.
2 . فروش کالای غیر اصل
فروش “کالای غیر اصل” در یونیکپت اکیدا ممنوع است. اگر محصولی از نظر جعبه، بستهبندی، جنس، کیفیت و … با کالای اصلی که توسط مراکز مورد تایید مانند (سایت اصلی برند یا شرکتهای وارد کنندهی قانونی) که کالاهای اصل را به فروش میرسانند مغایرت داشته باشد، کالا باعنوان “غیراصل” شناخته میشود.
همچنین در سایت یونیکپت اگر در عنوان یا تصاویر کالای نمایش داده شده، برند اصلی کالا ذکر شده باشد ولی کالای فروخته شده با نمونهی اصلی کالا مغایر باشد، کالای مورد نظر غیر اصل شناخته شده و امکان فروش این نوع از محصولات در فروشگاه اینترنتی یونیکپت وجود ندارد.
همچنین توصیه میشود فروشندگان جهت حفظ اعتبار خود و یونیکپت، از فروش کالاهای غیراصل و بیکیفیت خودداری کنند.
جریمه: در صورت فروش کالای غیراصل، فروشنده موظف به پرداخت جریمهای معادل با ۱۰ برابر قیمت محصول فروش رفته ضربدر تعداد کل فروخته شده از آن محصول از ابتدا خواهد بود و یونیکپت مجاز به فسخ قرارداد همکاری با فروشنده می باشد.
3 . فروش کالای قاچاق، ممنوعه، غیر بهداشتی مضر
فروش کالاهای قاچاق، ممنوعه و غیربهداشتی که برای سلامت حیوانات خانگی و یا صاحبان آنها، مضر هستند ممنوع است.
جریمه: در صورت فروش کالاهای ممنوعه، کلیه خسارت های یونیکپت به اضافه دو برابر ارزش کالا از حساب فروشنده خاطی کسر خواهد شد.
4 . لغو سفارش مشتری
از کنسل کردن سفارش مشتری به دلایلی مانند: قیمت اشتباه، عدم موجودی و … جدا خودداری کنید. درصورت موجود بودن محصول در سایت و سفارش مشتری از آن کالا، فروشنده ملزم به ارسال کالا است، بنابراین فروشنده باید میزان موجودی محصولات خود را در پنل کاربری خود، به روز نگه داشته و در صورت نداشتن موجودی، کالا را غیر فعال کند.
جریمه: لغو سفارش مشتری توسط فروشنده به دلایل زیر:
- عدم موجودی کالا در انبار فروشنده
- فروش کالاهای ممنوعه
- تاخیر در تامین و ارسال کالا از سمت فروشنده
- اشتباه در قیمتگذاری
منجر به جریمه ای معادل با دو برابر کمیسیون ضرب در قیمت کالای سفارش گذاری شده خواهد شد.
5 . ارسال به موقع سفارش مشتریان
فروشندگان موظف هستند کالاهای سفارش داده شده را به موقع و راس زمان مقرر به آدرس یونیکپت (که به فروشندگان اعلام می شود) ارسال کنند تا طبق برنامه ریزی تعیین شده توسط فروشگاه یونیکپت به دست مشتریان برسد.
برای جلوگیری از تاخیر در ارسال کالا، داشتن موجودی کالا الزامی است، بنابراین از موجود کردن کالای بدون موجودی در سایت یونیکپت جدا خودداری کنید.
اگر فروشنده ناچار به تهیهی کالا همزمان با دریافت سفارش است، مدت زمان ارسال کالا به مشتری در سایت باید با محاسبهی زمان تهیهی کالا توسط فروشنده درج شود.
همچنین فروشنده موظف است که میزان موجودی کالا در پنل فروشندگان را بهروز و مطابق با واقعیت درج کند.
جریمه: جریمهی تاخیر در ارسال کالا (از تاریخ مقرر در پنل برای تحویل به فروشگاه یونیکپت)
الف) کمتر از دو روز تاخیر، نیم درصد کمیسیون
ب) بیشتر از دو روز تاخیر، تمام درصد کمیسیون
6 . مغایرت محمولهی ارسالی به فروشگاه یونیکپت
ارسال کالا یا محمولهای که به دلیل هر نوع مغایرت (بستهبندی، محتوا و مشخصات درج شده در صفحه محصول و …) در زمان تحویل به فروشگاه یونیکپت و یا گزارش خریدار به پت شاپ یونیکپت، ثبت شود:
جریمه: جریمه مغایرت برای هر کالا، جمع مبالغ هزینه های ارسال است (شامل هزینه ارسال عودت مشتری به انبار یونیکپت + هزینه ارسال کالای عودت شده به فروشنده + هزینه ارسال مجدد از سمت فروشگاه به مشتری).
7 . ارسال به موقع فاکتور خرید به مشتریان
مسئولیت صدور فاکتور فروش و برگشت از فروش برای مشتری بر عهده یونیکپت خواهد بود.
8 . کالاهای مرجوعی
درصورتی که کالا به دلایل زیر توسط مشتری مرجوع شود، مستلزم جریمه خواهد بود:
- مشکلات فنی / معیوب بودن کالا
- مغایرت محتوا
- کسری اقلام سفارش داده شده توسط مشتری
- کالای استفاده شده
- کالای غیر اصل (تقلبی)
- آسیب فیزیکی کالا با بستهبندی سالم
- کالایی که بسته بندی آن باز شده و در توضیحات محصول قید نشده باشد
جریمه: جریمهی مرجوعی کالا به دلایل ذکر شده، معادل دو برابر کمیسیون ضرب در قیمت کالای سفارشگذاری شده میباشد.
9 . بازپس گیری کالاهای مرجوعی از انبار یونیکپت
فروشندگان موظف هستند در مورد باز پسگیری و تعیین تکلیف کالاهای مرجوع شده به دلایل ذکر شده در بند ۸ ، اقدامات لازم نسبت به تحویل کالا از انبار یونیکپت را انجام دهند:
در صورت استفاده از ناوگان حمل و نقل یونیکپت، کالا به فروشنده عودت داده خواهد شد. در غیر این صورت فروشنده موظف است در اسرع وقت نسبت به باز پسگیری کالاها از انبار یونیکپت اقدام نماید.
در صورتیکه حداکثر تا ۷ روز پس از اعلام، فروشنده جهت دریافت و استرداد کالاهای مذکور اقدام ننماید، یونیکپت مسئولیتی جهت نگهداری این نوع کالاها نخواهد داشت.
جریمه: جریمهی تاخیر در بازپس گیری و تعیین تکلیف کالاهای ذکر شده در بالا، به ازای هر روز تاخیر مبلغ ۱۰۰۰۰ تومان برای هر کالا است.
10. گارانتی محصولات
اطمینان از خرید امن و رضایتمندی مشتریان، همواره از اولویتهای یونیک پت بوده است و یونیک پت در این راستا میکوشد تا هر سفارش در شرایط مطلوب و مورد انتظار به دست مشتری برسد. با وجود این، مشتریان محترم پس از خرید، ممکن است با مسایلی روبرو شوند که در چنین مواردی خدماتی در چارچوب خدمات پس از فروش در نظر گرفته شده است. لذا فروشندگان سایت می بایست توجه داشته باشند، محصولاتی که باید از نظر فیزیکی سالم به دست مصرفکننده برسند (مانند محصولات بسته بندی اورژینال، غذای حیوانات، مکمل های دارویی، مواد ضدعفونی کننده، اسباب بازی ها، قفس، وسایل مصرفی که در داخل و خارج قفس نصب می شوند) دارای گارانتی اصالت و سلامت فیزیکی باشند و فروشندگان می بایست این موارد را گارانتی کنند. لذا در صورت شکایت مشتری به مدیریت فروشگاه یونیک پت و تایید تخلف فروشنده، مراتب به اطلاع فروشنده رسانده شده و وجه پرداختی مشتری عودت داده می شود.
لطفا فروشندگان محترم دقت داشته باشند، محصولات دارویی و غذایی می بایست دارای تاریخ انقضا اصل و اورژینال (درج شده توسط کارخانه سازنده) باشد. در صورت احراز تخلف فروشندگان در این زمینه، حساب کاربری فروشنده، باطل اعلام خواهد شد و از ادامه فعالیت فروشنده متخلف، جلوگیری به عمل خواهد آمد.